Prenumerera på våra nämndbeslut

Det är möjligt att prenumerera på nämndbeslut från en eller flera av våra tvisteområden. Besluten e-postas i samband med att besluten expedieras och blir offentliga.

Beställ prenumeration

Mejla arn@arn.se och ange till vem besluten ska skickas, mottagarens e-postadress och vem som ska faktureras för utskicken. Ange i ämnesraden att du vill prenumerera på nämndbeslut. Som prenumerant får du en bekräftelse på din beställning. För att du ska kunna ta emot utskick i från oss bör du kunna ta emot e-postmeddelanden på upp till 10 MB.

Vi fakturerar en gång per år. Priset för utskicken motsvarar självkostnaden för vår hantering av besluten.Kostnaden varierar mellan de olika tvisteområdena. Se tabellen nedanför.

AvdelningPris (inkl moms)
Allmänna 700
Bank 450
Bostad 700
Båt 150
Elektronik 1 000
Fastighetsmäklare 250
Försäkring 900
Motor 1 100
Möbler 250
Resor 800
Sko 100
Textil 500
Tvätt 400

Med hänsyn till de regler som finns om hänsyn till den personliga integriteten har vi inte möjlighet att göra det möjligt att söka direkt i ärendesystemet via vår webbplats. Vi publicerar istället regelbundet referat av intressanta avgöranden på vår webbplats. I de fallen har vi tagit bort parternas namn.

Sök i vårt diarium vid vår besöksdator

På vår webbplats publiceras endast referat och vanliga fall (där vi tagit bort konsumentens och företagets namn). Det går inte att söka bland alla beslut och handlingar från webbplatsen. Däremot går det att söka i handlingar och beslut via en publik dator i våra lokaler. Vi finns vid Kungsholmstorg 5 i Stockholm och har öppet 9:00-12:00 och 13:00-15:00.

Karta som visar Kungsholmstorg 5 (Google Maps, öppnas i nytt fönster)

Begära ut handlingar

Vill du begära ut handlingar har du möjlighet att mejla oss på arn@arn.se eller ringa vår växel på telefon 08 508 860 00 och fråga efter registraturen. Öppettider: 9-12, 13-15.

Prenumerera på nämndbeslut

Det går att prenumerera på nämndbeslut i från en eller flera av våra tvisteområden.

Läs mer om möjligheten att prenumerera på beslut här.