Konsument

Här kan du läsa om förutsättningarna för att vi ska kunna pröva ditt ärende samt vad du ska tänka på innan du anmäler din tvist för att få den avgjord. Du kan också läsa om vad som händer efter att du anmält, få svar på vanliga frågor och skicka in din anmälan.

Följ ditt ärende

Här loggar du in om du har ett pågående ärende.

Logga in

Innan du anmäler

Har du klagat till företaget? Har företaget svarat? Behöver du vända dig till Konsumentvägledningen, Hallå Konsument eller någon av rådgivningsbyråerna för att få råd? Kan ARN pröva tvisten?

Scrolla ner till artikel 1

Hur du anmäler

Det kostar inget att få sitt ärende prövat av ARN. Du måste göra anmälan på en av våra anmälningsblanketter. Innan du fyller i anmälan är det bra att förbereda och strukturera ditt bevismaterial. En normal handläggningstid är cirka sex månader. Det går inte att få förtur.

Scrolla ner till artikel 2

Efter att du har anmält

Om du anmäler via vår webbplats får du ett mejl inom ett par dagar med information om hur du skapar inloggningsuppgifter och loggar in på följ ärendet. Genom att logga in kan du titta på alla handlingar och all kommunikation i ärendet så fort de registrerats in.

Följ ditt ärende

Scrolla ner till artikel 3

Frågor & svar

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna från konsumenter och företag.

Anmäl ditt ärende för att få tvisten prövad

Du måste göra anmälan på en av våra blanketter. Enklast anmäler du via våra webbanmälningsformulär.